Veelgestelde vragen

Meest gestelde vragen

  • Hoeveel kost de verzending van een pakketje?

    Een overzicht van de verzendkosten per land vindt u hier.

  • Wat is de levertermijn van mijn bestelling? Ik woon in België.

    • Indien de door mij bestelde artikelen allemaal voorradig zijn en ik onmiddellijk online betaald heb (via VISA, MasterCard, Bancontact, Paypal of IDEAL)?
      U kan een leverdatum kiezen, indien gewenst kan het pakket, als u voor 14u besteld heeft, de volgende werkdag bij u worden aangeboden. De bezorging van de pakketten wordt door Bpost verzorgd en gebeurt standaard van maandag tot en met vrijdag. Zaterdaglevering mogelijk mits toeslag. 

    • Indien de door mij bestelde artikelen allemaal voorradig zijn en ik heb gekozen voor de betaaloptie betaling via overschrijving.
      De bestelling zal pas verzonden worden op het moment dat de betaling bij ons geregistreerd is. Dit is normaal 1 à 2 werkdagen nadat u ze uitgevoerd hebt.
      U ontvangt een mail op de dag dat de bestelling verzonden wordt. De levering zal de werkdag erna gebeuren. 

  • Het lukt niet meer om in te loggen. Wat nu?

    Mogelijk is de login die u probeert te gebruiken nog van onze voorgaande website. In augustus 2020 werd de website volledig vernieuwd. Om veiligheidsredenen werd uw wachtwoord niet mee overgezet. U dient uw wachtwoord te vernieuwen. Dit kan op op deze pagina.

    Indien u nadien nog steeds problemen ondervindt om in te loggen, neem dan contact op met onze klantendienst.

Bestellen

  • Ik heb me bedacht. Wat nu?

    Indien u nog geen mail met verzendinformatie ontvangen heeft, is de bestelling wellicht nog niet verzonden. Neem contact op met onze klantendienst om de bestelling te annuleren.

    Indien u de bestelling reeds ontvangen heeft, kan u beroepen op het verzakingsrecht en de goederen retourneren naar:

    Lotana bvba
    Bedrijvenpark Parwijskant
    Slachterijstraat 3 i
    2260 Westerlo (België).

    Meer details hierover kan u lezen in ons retourbeleid.

  • Ik heb een bestelling geplaatst, maar geen bevestigingsmail ontvangen.

    Wanneer u succesvol een bestelling plaatst, krijgt u altijd een overzicht van de bestelling doorgestuurd in uw mailbox. Indien u deze bevestiging niet ontvangen heeft, neem dan contact op met onze klantendienst via de contactpagina.

    Mogelijk is de bestelling niet gelukt, zit er een typfout in het emailadres of wordt de bevestigingsmail tegengehouden door uw spamfilter.

  • Kan ik leverinstructies doorgeven?

    Ja, dat kan. Bij het afrekenen, is er een vrij veld waar u extra opmerkingen kan geven. Dit veld vindt u bij stap 1 van de checkout, onder de titel Inkooporder: Bestelnummer - optioneel. 

    U kan hier opmerkingen typen die bedoeld zijn voor Lotana en/of voor de bezorger van de pakketten, zoals bijvoorbeeld "mag bij de buren op nr 25 geleverd worden" of "geen levering mogelijk op vrijdag".

  • Kan ik korting krijgen?

    Wij zijn de mening aangedaan dat trouwe klanten inderdaad korting verdienen! Lotana beloont klantentrouw door middel van een systeem met bonuspunten. Per 100 gespaarde punten krijgt u een korting van 1 euro.

    Het bonuspuntensysteem zit eenvoudig in elkaar. Ieder product op de website heeft een waarde in bonuspunten. Een ingelogde klant spaart automatisch bonuspunten bij zijn aankoop. Bij iedere volgende aankoop kunnen de bonuspunten van de vorige aankoop omgezet worden naar korting.

Betalen

  • Welke betaalopties zijn er?

    Hieronder vindt u de verschillende betaalmethodes.

    1. Onmiddellijk veilig betalen met Bancontact, Visa, Mastercard of iDEAL. Nadat u uw order bevestigd heeft, wordt u automatisch omgeleid naar een beveiligde verbinding met Multisafepay om de betaling uit te voeren. Lotana wordt direct op de hoogte gebracht van de betaling zodat uw bestelling snel verwerkt kan worden.

    2. Onmiddellijk veilig betalen met PayPal. Nadat u uw order bevestigd heeft, wordt u automatisch omgeleid naar de beveiligde verbinding met PayPal. Hier kan u uw bestelling onmiddellijk afrekenen. Lotana wordt direct op de hoogte gebracht van de betaling zodat uw bestelling snel verwerkt kan worden.

    3. Contante betaling bij afhaling. Er kan cash of via Payconiq betaald worden bij het afhalen van de bestelling in ons magazijn te Westerlo (België).

    4. Betaling per overschrijving. U kan het verschuldigde bedrag overboeken op onderstaande bankgegevens: 
        Rekeningnummer: 132-5457546-76
        IBAN : BE91 1325 4575 4676
        BIC : BNAG BEBB
    Uw bestelling zal verzonden worden van zodra de betaling geregistreerd is.

  • Kan ik op factuur betalen?

    Bestellingen dienen altijd betaald te zijn alvorens de goederen verzonden worden. 
    Enkel voor scholen en openbare besturen kan Lotana een betaling op factuur toestaan. 

    Indien u goederen aankoopt in naam van een school of van een openbaar bestuur, kan u dit aangeven door een account aan te maken en volgend vakje aan te vinken "Ik bestel in naam van een school of een openbaar bestuur". Dit vakje bevindt zich bij de inloggegevens (onder het veld van het wachtwoord).

Verzending & levering

  • Kan ik mijn bestelling laten inpakken in geschenkpapier?

    Omwille van de handling time is het helaas niet mogelijk om aankopen individueel in geschenkpapier in te pakken.

    U kan wel gratis een speciale boodschap of wens voor de ontvanger aan de bestelling toe te voegen, zoals bijvoorbeeld "Een fijne verjaardag broertje". Indien u een persoonlijke boodschap opgeeft, vervangen wij de levernota in het pakket door een papier met uw boodschap.

  • Hoeveel kost de verzending van een pakketje?

    Een overzicht van de verzendkosten per land vindt u hier.

  • Kan er op zaterdag geleverd worden? Ik woon in België.

    Ja, u kan kiezen voor een zaterdaglevering. Dit is een extra optie. De toeslag voor een zaterdaglevering bedraagt 2,50 euro. U kan de optie zaterdaglevering aanduiden bij het afrekenen. Bestellingen die op vrijdag voor 14u00 betaald zijn, komen in aanmerking voor een zaterdaglevering. Zaterdaglevering is een dienst die wordt aangeboden door Bpost. Lotana kan de levering op zaterdag niet garanderen. In het geval Bpost niet kan leveren op zaterdag, zal het pakket de volgende werkdag worden aangeboden. Op uw vraag storten we in voorkomend geval bovengenoemde toeslag terug.

  • Wat is de levertermijn van mijn bestelling? Ik woon in België.

    • Indien de door mij bestelde artikelen allemaal voorradig zijn en ik onmiddellijk online betaald heb (via VISA, MasterCard, Bancontact, Paypal of IDEAL)?
      U kan een leverdatum kiezen, indien gewenst kan het pakket, als u voor 14u besteld heeft, de volgende werkdag bij u worden aangeboden. De bezorging van de pakketten wordt door Bpost verzorgd en gebeurt standaard van maandag tot en met vrijdag. Zaterdaglevering mogelijk mits toeslag. 

    • Indien de door mij bestelde artikelen allemaal voorradig zijn en ik heb gekozen voor de betaaloptie betaling via overschrijving.
      De bestelling zal pas verzonden worden op het moment dat de betaling bij ons geregistreerd is. Dit is normaal 1 à 2 werkdagen nadat u ze uitgevoerd hebt.
      U ontvangt een mail op de dag dat de bestelling verzonden wordt. De levering zal de werkdag erna gebeuren. 

  • Wat is de levertermijn van mijn bestelling? Ik woon in Nederland.

    • Indien de door mij bestelde artikelen allemaal voorradig zijn en ik onmiddellijk online betaald heb (via VISA, MasterCard, Bancontact, Paypal of IDEAL)?
      De levertijd bedraagt een tot twee, uitzonderlijk drie werkdagen. In Nederland worden pakketten aangeboden van maandag tot zaterdag. 

    • Indien de door mij bestelde artikelen allemaal voorradig zijn en ik heb gekozen voor de betaaloptie betaling via overschrijving.
      De bestelling zal pas verzonden worden op het moment dat de betaling bij ons geregistreerd is. Dit is normaal 1 à 2 werkdagen nadat u ze heeft uitgevoerd.
      U ontvangt een mail op de dag dat de bestelling verzonden wordt. De levering zal een tot drie werkdagen erna gebeuren. 

  • Kan ik mijn pakket volgen?

    Ja, zodra uw pakket bij Bpost wordt gescand, krijgt u een mail met daarin een trackingnummer. Aan de hand van dit nummer kan u uw bestelling volgen.

  • Ik heb gekozen voor een zaterdaglevering, maar was niet aanwezig op het moment dat het pakket aangeboden werd. Wat nu?

    Het pakket zal de maandag erna opnieuw aangeboden worden. Indien u dan ook afwezig bent, zal het pakket naar het dichtstbijzijnde postpunt gebracht worden. U hebt 14 dagen de tijd om het daar af te halen.

  • Wat gebeurt er met mijn pakket als ik afwezig ben op het moment dat het aangeboden wordt?

    Je pakje wordt door de postbode aan de deur geleverd. In geval van afwezigheid stopt de postbode een afwezigheidsbericht met verdere instructies in uw brievenbus.

    In België heb je de optie om de postbode om een tweede keer langs te laten komen via bpost.be/nieuweaanbieding of haal je pakje af in het dichtstbijzijnde postkantoor of postpunt.

  • Kan ik leverinstructies doorgeven?

    Ja, dat kan. Bij het afrekenen, is er een vrij veld waar u extra opmerkingen kan geven. Dit veld vindt u bij stap 1 van de checkout, onder de titel Inkooporder: Bestelnummer - optioneel. 

    U kan hier opmerkingen typen die bedoeld zijn voor Lotana en/of voor de bezorger van de pakketten, zoals bijvoorbeeld "mag bij de buren op nr 25 geleverd worden" of "geen levering mogelijk op vrijdag".

  • Ik heb een verkeerd leveradres opgegeven. Wat nu?

    Indien u merkt dat u een verkeerd leveradres doorgegeven hebt, neemt u best zo snel mogelijk contact op met Lotana zodat het adres aangepast kan worden.

    Indien een fout in de opgave van een leveradres leidt tot het niet kunnen leveren van een pakket, vallen de kosten voor het opnieuw versturen van het pakket ten laste van de klant. Beslist een klant op dat moment om zijn bestelling te annuleren, dan zal het reeds betaalde bedrag aan de klant teruggestort worden na aftrek van de reeds gemaakte verzendkosten door Lotana.

  • Kan ik een boodschap voor de ontvanger van het pakket toevoegen?

    Ja, dat kan. Bij het afrekenen, is er een vrij veld waar u extra opmerkingen kan geven. Dit veld vindt u bij stap 1 van de checkout, onder de titel Inkooporder: Bestelnummer - optioneel. 

    In dit veld kan u een speciale boodschap of wens zetten voor de ontvanger van het pakket, zoals bijvoorbeeld "Gelukkige verjaardag papa!". Indien u een persoonlijke boodschap invult, vervangen wij de levernota in het pakket door een papier met uw persoonlijke boodschap.

Afhalen

  • Ik heb gekozen om mijn bestelling af te halen bij Lotana. Waar en wanneer kan ik afhalen?

    Bestellingen kunnen afgehaald worden op volgend adres:
    Lotana bv
    Bedrijvenpark Parwijskant
    Slachterijstraat 3-i 
    2260 Westerlo (België)

    Bekijk de afhaalmomenten.

Cadeaubon

  • Hoe en voor welk bedrag kan ik een cadeaubon aankopen?

    U kan een cadeaubon bestellen voor een bedrag naar keuze, met een minimum van €5,00.

    U hebt de mogelijkheid om de cadeaubon rechtstreeks (per mail) te versturen naar de ontvanger mét een persoonlijke boodschap erop.

    Klik hier om een cadeaubon te bestellen.

  • Is een cadeaubon geldig voor alle producten?

    Ja, u kan een cadeaubon gebruiken voor de aankoop van elk product dat op de website van Lotana terug te vinden is. Dit kunnen o.a. zijn: spellen, puzzels, knutselmateriaal, Mini Loco, speelgoed, accessoires,...

    Er is één (logische) uitzondering. Een cadeaubon kan niet gebruikt worden voor de aankoop van een nieuwe cadeaubon.

  • Ik heb nog een cadeaubon van de oude website. Blijft deze geldig?

    Alle geldige cadeaubonnen van Lotana werden overgezet naar de vernieuwde website van Lotana en blijven geldig. Ze kunnen gebruikt worden op onze vernieuwde webshop.

    Indien er zich toch een probleem zou voordoen, contacteer onze klantendienst.

  • Hoe lang blijft een cadeaubon geldig?

    Iedere cadeaubon blijft 1 jaar geldig vanaf de dag van de aankoop.

  • Kan ik het bedrag van mijn cadeaubon opsplitsen?

    Ja, dat kan. Indien de waarde van uw bestelling kleiner is dan het bedrag van uw cadeaubon, kan u de restwaarde van de cadeaubon nog bij een volgende aankoop spenderen.

Bonuspunten

  • Hoe spaar ik bonuspunten?

    Om bonuspunten te sparen, moet u over een account beschikken. Indien u nog geen account hebt, maak dan eerst een account aan.

    Wanneer u ingelogd bent op uw account, ziet u bij ieder product een aantal bonuspunten staan. U vindt deze info naast het cadeau icoon (onder de knop “Bestel”). Het aantal bonuspunten dat een product oplevert, verschilt per product.

    U hoeft niets speciaals te doen om bonuspunten te sparen. U krijgt ze automatisch toegekend bij iedere bestelling die u (via uw account) plaatst.

    Occasioneel zal Lotana acties doen waardoor extra bonuspunten verkegen kunnen worden. De voorwaarden van dergelijke acties zullen per mail/nieuwsbrief gecommuniceerd worden.

  • Wat leveren de bonuspunten mij op?

    De bonuspunten staan voor een korting. 100 punten geven een korting van 1 euro. 

  • Hoe gebruik ik mijn bonuspunten?

    Gespaarde bonuspunten kunnen ingezet worden bij het afrekenen van een bestelling.

    Klik uw winkelwagen open. Aan de rechterkant ziet u een samenvatting van de bestelling. U kan nu klikken op de knop "bonuspunten inwisselen". Bij "voer beloningsbedrag in" geeft u het aantal punten op dat u wil wisselen. Om de korting door te voeren, drukt u op de knop "toepassen".

    Voorbeeld:
    U geeft 250 in als beloningsbedrag en klikt op de knop toepassen. Daarna ziet u dat er een korting van €2,50 verrekend wordt op het bedrag van uw bestelling.

  • Waar zie ik hoeveel spaarpunten ik heb?

    Om te zien hoeveel spaarpunten u momenteel hebt, logt u eerst in. Hiervoor klikt u op het rond icoontje rechts bovenaan de website. Dit icoontje bevindt zich net naast de zoekbalk. Geef uw e-mail adres en uw wachtwoord in en klik op de knop "Log in".

    Daarna krijgt u een menu. Kies hier voor Spaarpunten. U krijgt onmiddellijk te zien hoeveel spaarpunten u bezit.

  • Hoe lang zijn mijn bonuspunten geldig?

    Verworven bonuspunten zijn 6 maanden geldig. Daarna verdwijnen ze van uw account.

  • Ik zie geen bonuspunten bij de producten staan.

    Vermoedelijk bent u niet ingelogd. Log eerst in of maak een account aan indien u bonuspunten wil sparen.

    Wanneer u ingelogd bent op uw account, ziet u bij ieder product een aantal bonuspunten staan. U vindt deze info naast het cadeau icoon (onder de knop “Bestel”).

Andere

  • Wat doe ik als een levering niet correct is?

    Indien uw bestelling onvolledig of beschadigd zou blijken, neem dan onmiddellijk contact op met onze klantendienst zodat er een passende oplossing voorzien kan worden.

  • Het lukt niet meer om in te loggen. Wat nu?

    Mogelijk is de login die u probeert te gebruiken nog van onze voorgaande website. In augustus 2020 werd de website volledig vernieuwd. Om veiligheidsredenen werd uw wachtwoord niet mee overgezet. U dient uw wachtwoord te vernieuwen. Dit kan op op deze pagina.

    Indien u nadien nog steeds problemen ondervindt om in te loggen, neem dan contact op met onze klantendienst.