Veelgestelde vragen

Verzending

  • Hoeveel kost de verzending van een pakketje?

    Een overzicht van de verzendkosten per land vindt u hier.

  • Wat is de levertermijn van mijn bestelling? Ik woon in Nederland.

    • Indien de door mij bestelde artikelen allemaal voorradig zijn en ik onmiddellijk online betaald heb (via VISA, MasterCard, Bancontact, Paypal of IDEAL)?
      De levertijd bedraagt twee tot drie werkdagen. In Nederland worden pakketten aangeboden van maandag tot zaterdag. 

    • Indien de door mij bestelde artikelen allemaal voorradig zijn en ik heb gekozen voor de betaaloptie betaling via overschrijving.
      De bestelling zal pas verzonden worden op het moment dat de betaling bij ons geregistreerd is. Dit is normaal 1 à 2 werkdagen nadat u ze heeft uitgevoerd.
      U ontvangt een mail op de dag dat de bestelling verzonden wordt. De levering zal twee tot drie werkdagen erna gebeuren. 

  • Kan ik mijn pakket volgen?

    Ja, op het moment dat uw bestelling ingepakt wordt, krijgt u een mail met daarin een trackingnummer. Aan de hand van dit nummer kan u uw bestelling volgen.

  • Kan ik leverinstructies doorgeven?

    Ja, dat kan. Bij het afrekenen, is er een vrij veld waar u extra opmerkingen kan geven. Dit veld vindt u bij stap 1 van de checkout, onder de titel Inkooporder: Bestelnummer - optioneel. 

    U kan hier opmerkingen typen die bedoeld zijn voor Lotana en/of voor de bezorger van de pakketten, zoals bijvoorbeeld "mag bij de buren op nr 25 geleverd worden" of "geen levering mogelijk op vrijdag".

  • Ik heb een verkeerd leveradres opgegeven. Wat nu?

    Indien u merkt dat u een verkeerd leveradres doorgegeven hebt, neemt u best zo snel mogelijk contact op met Lotana zodat het adres aangepast kan worden.

    Indien een fout in de opgave van een leveradres leidt tot het niet kunnen leveren van een pakket, vallen de kosten voor het opnieuw versturen van het pakket ten laste van de klant. Beslist een klant op dat moment om zijn bestelling te annuleren, dan zal het reeds betaalde bedrag aan de klant teruggestort worden na aftrek van de reeds gemaakte verzendkosten door Lotana.

  • Kan ik een boodschap voor de ontvanger van het pakket toevoegen?

    Ja, dat kan. Bij het afrekenen, is er een vrij veld waar u extra opmerkingen kan geven. Dit veld vindt u bij stap 1 van de checkout, onder de titel Inkooporder: Bestelnummer - optioneel. 

    In dit veld kan u een speciale boodschap of wens zetten voor de ontvanger van het pakket, zoals bijvoorbeeld "Gelukkige verjaardag papa!". Indien u een persoonlijke boodschap invult, vervangen wij de levernota in het pakket door een papier met uw persoonlijke boodschap.

  • Kan ik mijn bestelling laten inpakken in geschenkpapier?

    Omwille van de handling time is het helaas niet mogelijk om aankopen individueel in geschenkpapier in te pakken.

    U kan wel gratis een speciale boodschap of wens voor de ontvanger aan de bestelling toe te voegen, zoals bijvoorbeeld "Een fijne verjaardag broertje". Indien u een persoonlijke boodschap opgeeft, vervangen wij de levernota in het pakket door een papier met uw boodschap.

Terug naar overzicht